fredag, mars 10, 2006

Självcentrering

En blog är nästan alltid självcentrerad. Men eftersom det är en form av dagbok kan man säga, så är det ju så.

Vad jag inte klarar av är folk som bara kan snacka om sig själva och sina projekt. Det enda som är viktigt är att dom har gjort något roligt, att dom har klarat av nåt, att dom lyckas. Dom skiter fullständigt i alla andra runt omkring.

Det är såna människor som inte förstår hur krossande deras ord kan vara om man själv har en jobbig period. Människor som hela tiden vill ha självbekräftelse och beröm, en dunk i ryggen och ger kanske en plikttrogen dunk tillbaka.

Sånt krossar mig i alla fall.

Jag har klart och tydligt sagt att jag inte är intresserad av filmbranschen längre. Kanske som skådis, men inget mer. Men hela tiden får jag höra hur folk bara ringer upp mig för att berätta om hur duktiga dom är, när det snacket mer eller mindre är ett hån mot det val som jag har gjort.

"Titta vad jag är duktig och kunnig, när inte du gjort ett skit"