söndag, juli 29, 2007

Den gnällige, korkade jämten...

Gick in på ÖP insändarsida och fann genast tre rubriker som väldigt bra sammanfattar surjämten: "Yran isolerar", "Ska det vara så dyrt på Yran?" och "Yran utvidgar droganvändningen i länet".

För mig säger det allt och det gör mig bara lyckligare att jag flyttat därifrån. En liten rutten håla med bakåtsträvande homofober, Svensson-rasister och fientliga till all form av evenemang, om det inte rör sig om sport eller typ... dansband. Allt som sticker ut, är det minsta kommersiellt (något som får hobby-kommunisterna att börja vifta på svansen över) eller som på annat sätt livar upp denna lilla öken-stad är idioterna genast fientliga till. Man vill sitta där på sin lilla plätt, vifta med lokalflaggan och vara så stolta över sig själv till den grad att man förnekar alla andra sin existensberättigande, utökar sitt hat mot övriga Sverige och leker macho. Äckligt säger jag.

Tragiskt. Men å andra sidan, jag bor inte där längre och slipper i alla fall genomlida dessa människor live på plats.