tisdag, juli 31, 2007

Glenkan och att slå ner en bög


Jag har velat lite fram och tillbaka i frågan. Är det lämpligt att Glenn Hysén snackar på Pride eller inte? Efter att ha läst på mer och sett bland annat vad Petter Wallenberg skriver i Aftonbladet så anser jag att det är fel att ha Glenn där.

Grejen är, varför slog han ner killen? Man har alltid rätt att freda sig. Att helga sitt privatliv. Men är det nödvändigt att ta till våld? Hade Glenn gjort samma sak om en kvinna kom och tog han på "schnalen"? Eller var det just för att det var en bög? Ja, det var för att det var en bög, inget annat.

Jag har blivit tafsad på. Tro det eller ej. Men jag har vänligt skjutit tillbaka personen och sagt nej tack. Jag har inte slagit honom till marken, som våldsmän som Glenn Hysén gör. Det är inget försvar att han är en macho-idrottsfåne som är på det sättet, att det är hans personlighet. Det finns andra sätt att ta tag i såna här saker än våld. Det var ju inte så att Glenn riskerade att bli våldtagen direkt, eller Glenn?