måndag, juli 30, 2007

Mother! Oh God, mother! Blog! Blog!


"Mother! Oh God, mother! Blood! Blood! - Kanske den finaste repliken om en mor någonsin, givetvis hämtat från Hitchcocks Psycho. Det är inte bara Norman Bates mor som smyger omkring runt hörnen, utan även min egen - även kallad Wendela/Wendy/Modern osv osv. Morsan måste tillhöra en av de flitigaste bloggarna jag känner. Kanske inte lika mycket bloggoman som mig, men enligt egen utsago har hon fler bloggar som inte jag känner till, så troligen bloggar hon mer än mig.

Vad handlar en mammablogg om då? När jag är inne och kikar så är det mycket trädgårdar, kvinnoträffar, alkohol och droger (eftersom hon inte gillar det, klokt nog), allmänna dagboksinlägg, lite HBT och då och då inlägg som påminner om mina egna, där vi helt enkelt utropar vissa personer som idioter. Rakt på sak liksom. Det är väl från henne jag ärvt det.

Besök gärna hennes blogg och bli en av dom miljarder människor som ägnar sin tid att kommentera hennes inlägg (dvs alla dom som vägrar kommentera min blogg).

(edit: blev dessutom så kär i min oerhört vitsiga rubrik att jag helt enkelt döpte om hela bloggen till samma titel)