torsdag, augusti 16, 2007

att radera fredzilla från nätet

En del har säkert under åren som gått undrade över min besatthet att ta bort mig forum/communities. Grejen är att blir man medlem någonstans så ska man givetvis kunna säga upp medlemskapet. Det är basic, och det är konstigt att väldigt få programmerare verkar ha tänkt på detta. Just nu är jag med på tre forum, varav två är helt omöjliga att ha och göra med. Det värsta är dvdforum.nu där jag tjatat om att dom ska TA BORT mig, inte spärra mig eller på annat sätt hindra att jag skriver, utan helt enkelt ta bort mig. På vanliga, intelligent konstruerade forum så är det enkelt. När dom raderat ens konto så står man kvar i forumlistorna som "gäst" eller med nicket gråmarketat. Så att inte en diskussion ska bli inkomplett efter raderingen.

Men inte på dvdforum. Jag troddde ett tag att dom tagit bort mig, då dom lovade det, men det slutade med att det visade sig att dom bara spärrat mig. Suck. Grejen är att jag är så ivrig att skriva att finns det ett ställe att skriva på så skriver jag där. Katten har svans. Det är självklart. Är jag inte medlem så kan jag inte skriva där. Men är jag medlem så känner jag ett behov av att uttrycka mig där. Tyvärr är det ganska få som gillar mina åsikter, så ingen uppskattar egentligen vad jag skriver där.

Så jag vill ta bort min användare. Den ska inte finnas längre. "fredzilla" ska heta "gäst" eller vara gråmarkerad. Men det går uppenbarligen inte, fast det borde gå. Och det irriterar mig. Vill inte vara medlem av något som jag inte vara delaktig i, och för mig, som ni märker, så är det väldigt svårt att sluta skriva.

Usch, bara tanken gör mig på dåligt humor. Annars en toppendag.

Orkar inte ta upp något angående attacken mot SD's flickvän där... men på något sätt så vore det väldigt roligt om det visade sig vara arrangerat av de egna leden för att skaffa sig sympati hos lätt korkade eventuella röstare. Men vad vet jag... kan man vara så cyniska? Ja, uppenbarligen, om man tänker på SD's rasistiska och homofobiska agenda.