fredag, augusti 17, 2007

Duane "Vargtass" Loken, varför har du inte hittat kvinnan i ditt liv?


Har arbetat två veckor i rad nu med relativt gott humör och bra arbetsmoral. Men känner mig lite sliten igen, så jag måste ta det lite lugnt och fokusera bort från arbetet och bara se film, umgås med vänner, inte ta allt så allvarligt.

Idag skulle jag ha träffat Christian för lite mat och babbel, men stackarn hade blivit sjuk och var i ett helt bedrövligt tillstånd. Dessutom har karln en spelning i morgon, så jag håller verkligen tummarna att det går bra. Han har inte spelat på fem månader nu, så det var tänkt som en återkomst… men det är surt att göra den när man är så förkyld!

SÅ… det blev Anneli, som ville leka, som hon brukar skriva! Hon var, som vanligt, grymt snygg och för nån tiondels sekund så trodde jag att jag hade ringt på fel dörr. Inte för att hon brukar var snygg, men hennes vanligtvis svara coola utstyrsel var en ovanligt ledig och lite mer färgglad för dagen, och håret lite annorlunda. Nice!

Egentligen var det en väldigt vanlig Anneli-eftermiddag. Först äta nånstans, denna gången blev det Broncos och jag slog till på deras enorma 250 grams burgare… fett. Men gott, och mättande. Kände mig som en levande död efteråt. Kassören var ovanligt på hugget och var helt uppihejsan över en svart långtradare som stod utanför, men som var lite mindre än en vanlig långtrådare. Sedan började han yra om att det var surt att man inte fick små coca cola-burkar längre på flyget. Det betydde nämligen att han inte kunde leka ”jätte” eller ”hulk” längre och känna sig större än vad han var. Sedan imiterade han sig själv hållandes en liten coca cola-burk i handen och morra som ett monster eller nåt… Intressant.

På vägen hem till Anneli så verkade hon lite upprörd över att Duane ”Vargtass” Loken, auktoriserad hunk och fd Sverige-kändis inte hade stadgat sig vid fyrtioåtta års ålder. Själv hävdar jag bestämt att han inte funnit den rätta helt enkelt och då är det klokt att hålla på sig. Men vad som är sanningen vet bara Duane själv. Duane, kan du inte svara oss? Varför har du inte stadgat dig vid en sådan respekterad ålder? Är det för att kvinnorna ändå drägglar över dig, eller är det verkligen så: har inte din drömkvinna uppenbarat sig? Vi är många som undrar.