måndag, augusti 27, 2007

Jag ska berätta en hemlighet…

Jag har sett Storsjöodjuret. Vi var egentligen två som såg odjuret, men den andra personen vill inte att jag ska tala om det. Nu skiter jag i honom eftersom han var en idiot, så avslöjar den väldigt ovanliga Fred-upplevelse. För förutom spöket i Thailand förra året, så brukar jag inte vara med om sånt här.

Det var den 12:e november 2006, 12.00. Snön hade inte lagt sig, men det var kallt och blåsig i Östersund. Jag promenerade längst med Brunflo-vägen, försökte glömma bort all skit som just då skedde i mitt. Mest med personen som promenerade med mig.

Jag kommer till en sektion där vi kan se rakt ut mot Storsjön och jag tittar ner. Gillar att se på vattnet, men inte att vara på vattnet. Så det var på säkert avstånd.

Ser något i vattnet… reagerar direkt på det, eftersom det bryter av mot normaliteten. Ren logiskt så ska det inte finnas där. Han ser det också, och vi stannar båda upp. 20-30 meter ut i vattnet ser vi hur någonting simmar. Det är mellan 10-12 meter långt, svart eller i alla fall väldigt mörkt. Det simmar mot vinden och mot det kraftiga vågorna. Finns inte en båt i närheten – och tro mig, jag vet hur vågor generade av en båt ser ut.

10-15 sekunder senare då dyker det och försvinner ner i det märka Storsjö-vattnet.

Sådär ja. Då var det sagt. Inte många som vet. Men där har ni det. Fred har sett ett monster.