onsdag, augusti 22, 2007

Min penna är död.


Samma dag som jag anlände till min nya arbetsplats så fann jag pennan. En Pilot Vega med perfekt hållning och som inte gav mig kramp i fingrarna. Oftast klämmer jag åt för hårt och blodet stannar av. Men den här var annorlunda. Grå, stilren, inte för smal, inte för tjock. En orgie i perfektion.

Sedan idag, den tjugoandra augusti, när jag ska skriva ner ännu en order... ja, då vill den inte längre. Den har gett upp. Bläcker har tagit slut. Jag blir förbluffad. Skruvar isär den, nä... helt tom. Som ett torkat insektsskal. Vad fan ska jag göra nu? Ingen aning. Går till förrådet, hittar en vanlig trist blå penna, uni-ball Signo 0.5. Hatar den redan. Har ingen värme. Ingen snärt. Och fingrarna gör ont.

Fan.
Min penna är död men jag tror den har det bra.