torsdag, augusti 09, 2007

vara i en blå värld och glömma bort den gråa


Ikväll är en sån där Stellan-kväll. När jag mår piss så finns det inget bättre än att lämna sin sketna lägenhet, stänga dörren bakom sig och ta en liten promenad ner till Stellan i källarn. En god vän som jag lärde känna under castingen av Kraftverk 3714. Han kom där, med piercings, tatueringar, linser, fantasifullt rakad skalle... och sade "Ja, jag förstår nog att det kan bli svårt att hitta en roll åt mig. Men ni kanske har nåt monster?". En vänskap var född.

Stellan har en blå lägenhet. Han älskar Eddie Izzard, Hellraiser, Fat Boy Slim, Prodigy och en del annat av hög kvalité. Han är en av skaparna av Yersinia, han är en av medlemmarna i Svullet Frenulum och han är någon jag litar på till 100%.

Nu när jag sitter här nere i Märsta så önskar jag att Stellans lilla blå värld var lite närmare. Bara så att jag kunde promenera över. Snika lite "Peppi" och prata relationer, kärlek, sorg, liv, humor, politik. Finns inget bättre. Kärlek.