söndag, september 16, 2007

Malmskillnadsgatan

Jag och TheG gick uppför Malmskillnadsgatan för att se om thairestaurangen där uppe var öppen. Vi pratade musik och återigen påtalade jag hur absurt det är att slutstation på engelska mycket väl skulle kunna vara antingen en riktigt usel och vulgär discolåt från ´83 eller namnet på ett horhus i Pattaya (dvs "Slut Station", läs det med engelskt uttal).

En kvinna, kanske med sydamerikansk härkomst stod och tittade på oss i en port. Hon såg ut en säkerhetsvakt, klädd i svart och väldigt vårdat. När vi närmade oss så stack hon ut huvudet en aning och sade:

"Får jag erbjuda herrarna en massage. Ett blowjob?"

Jag tackade artigt nej. TheG, som inte förstår svenska, undrade vad hon hade sagt och jag förklarade att hon just hade erbjudit oss sexuella tjänster. Vände mig om. Finns det en prostituerad så finns nästan alltid hallicken i närheten. Men jag såg inte honom. Kanske satt han inne i någon bil, borta från regnet, och studerade sin slav.

Thairestaurangen var stängd, men vi klarade oss ändå. Mat finns det alltid gott om i Stockholm. I alla fall för vissa.