fredag, november 16, 2007

Dagens DVD-trofeér!

Stavas "Trofeér" så där? Orkar inte kolla stavningen. Någon får gärna rätta mig.

Tänka köpa skor. Faktiskt. Sedan kom jag på att SubDVD bytt lokal och hälsade på dom istället, köpte två filmer, sedan insåg jag att om jag promenerade tio minuter så hamnar jag ju på Serie- och skivhandel. Där köpte jag tre filmer. Sedan kom jag hem och hittade en till film på hallmattan. Drugs.

Blue Sunshine - Jeff Liebermans anti-drog-skräckis från '76. Inte sett, men asbillig idag och i morgon på SubDVD. Femtio rixdaler är bra det.

Phantom of the paradise - Brian De Palmas klassiker som jag aldrig har sett. Men nu har jag ännu en De Palma i samlingen och det känns bra. Den verkar jäkligt skön.

Of Unknown Origin - George P. Cosmatos mästerverk till svart komedi. Peter Weller spelar en man som blir besatt av att döda råttan i sitt hus. Fenomenal.

Leviathan - Underskattad monsterrulle av Cosmatos, även här med Peter Weller och ett gäng andra olycksaliga människor på en undervattensbas.

In the mouth of madness - John Carpenters mästerverk. Surrealistisk och orginell skräck med Lovecraft-referenser och schysta monster.

Welcome to the jungle - Nyproducerade kannibalfilm av Gale Anne Hurd. Verkar vara en rip-off av Cannibal Holocaust OCH Blair Witch. Säkert skoj.