onsdag, november 21, 2007

Lite goda kristna i farten igen...


Lite jesuitpräster i farten. Något som verkar vara hyfsat vanligt med tanke på alla erkännande, skadestånd och rättegångar mot dessa kyrkans pedofiler. Åter igen får vi bevis för att kyrkans representater är så långt så heliga, goda och gudfruktiga som dom påstår sig vara. Dom är precis, varken mer eller mindre, som resten av jordens befolkning. Antingen goda... eller helt jävla puckade.

Men vi vet hur vad de krista tycker om sig själv... ;)

Vilket påminner mig om en gamla historia som min mor har berättat för mig. Jag kommer inte ihåg detaljerna, men här kommer en rekonstruktion:

Gamle Olle och hans fru Agda hade till slut dött och återförenats i himlen. Båda hade varit goda människor i hela sitt liv och kände sig förtjäna av lite lugn och rå. Dom blev runtvisade av en ängel och när dom kom närmare ett större hus där högljutt tal, vrål och rop klingade så bad ängeln dom vara tysta och tassa förbi.

Så dom gjorde det.

När dom kom förbi så kände sig Olle tvungen att fråga varför dom var tvungna att vara så hemlighetsfulla när dom gick förbi det där huset.

Ängeln bara suckade och sade "För där sitter pingstvännerna och tror att dom är helt ensamma i himlen".

Haha. Ja, den blev inte så rolig när jag skulle återberätta min version. Men ni förstår poängen. Vissa har rätt, och vissa har fel. Och vi vet ju alla att de kristna anser sig ofelbara och genomgoda.