onsdag, november 14, 2007

Nordkoreansk b-action


Har inte känt mig speciellt skrivsugen den senast tiden. Det har varit roligare att teckna (lugn, det kommer flera nya Månen-bilder senare i veckan), snacka med Gregory, se på film och invänta nästa löning - och det senare är alltid månadens höjdpunkt.

För tillfället har jag sugit i mig lite för mycket Cola Zero vilket för att jag kommer att hålla mig vaken lite för länge, men det är lugnt ändå. Istället så njuter jag av något så udda som Mission Finale (aka Majee mak im moo), en samproduktion mellan Italien och... Nordkorea från 1988. Mark Gregory, som försöker som vanligt vara macho - men tyvärr fungerar det inte, och en skönt stel überblond Frank Zagarino (som spelar ex-balettdansör och nu legoknekt).

Kanske mer för oss om är vana att se italiensk b-action, men i övrigt är den mest intressant eftersom det ändå just är en nordkoreansk b-actiondänga med blod, biljakter, explosioner, slagsmål och oneliners. En recension kommer nog så småningom.

(Måste bara tillägga att det sker ett snyggt slagsmål just nu, med lite schysta ninja-moves från kammoklädda nordkoreaner mot en biffad Zagarino. Helt okey faktiskt.)

Blir ingen Saw IV i helgen heller. Gregory ska upp och jobba i Funäsdalen några dagar. Så det är väldigt tråkigt, men vi får väl njuta av denna nya del i tortyrsagan nästa vecka istället...

För övrigt kollade jag upp om det fanns någon officiell Nordkorea-sida och det närmsta jag hittade var denna. HUR officiell den är vet jag inte, men den är i alla fall lagom humoristiskt. Jag rekommenderar en titt i forumet där medlemmarna, troligtvis människor som aldrig satt sin fot i nekrokratin Nordkorea, kallar varandra "Kamrat" och förefaller vara exceptionellt humorlösa.

Men jag ska dit någon dag. Kim Jong Il ska i alla fall vara en fanatisk filmälskare, precis som mig, så något har vi nog gemensamt.