torsdag, november 22, 2007

Recension: Phone Sex (2006)


Recension är väl att ta i, eftersom den är omöjlighet att recensera. Däremot så är det ett stycken lysande konst i form av 1 timme och 35 minuter telefonsvararmeddelanden där alla personer har ombetts att svara på frågan: Vad är sexigt?

Så på trassliga telefonlinjer från all världens hörn så svarar alla från Ron Jeremy, Nicolas Debot, Margaret Cho, Penn Jilett, okända och kända, på just den frågan. Det är svårt att sluta lyssna och lustigt nog så fann jag det perfekt att jobba till. Att sitta och skriva till, trots att jag vanligtvis stör mig enormt på prat i bakgrunden när jag arbetar med mina noveller.

Jag kommer inte ihåg vem det var som sade det, men bara löftet om sex... något sexuellt, var sexigare än själva sexet. Vilket jag håller med om.

Njutafilms har släppt den på DVD och den är helt klart att införskaffas, både för oss med intresse för konst och människors inre. 119 kr kostar den på SubDVD. Go get it man.