fredag, december 07, 2007

Le Grand Christmas Competition

Har inte hunnit skriva speciellt mycket i bloggen den senaste veckan då jag kommit hem väldigt sent, arbetat mycket och sedan försökt använda resterande tiden att kolla på film - och det har jag inte heller hunnit. Jag och förberett en tävling för företagets julfest ikväll, en musiktävling. Ska försöka vara klurig och kommer enbart att spela covers och ställa frågor kring dessa. Här är playlisten, fast frågorna och bonusfrågorna orkar jag inte skriva ner nu:

Rally – Livet är en fest
Max Raabe und das palast orchester – Oups, I did it again
Mupparna – Mah Na Mah Na
Hellsongs – Breaking The Law
Leena Skoog & Anders Höglund – Jag Älskar Dig Så
Tokyo Ska Paradise Orchestra – Sesame Street
The Ark – Kolla Kolla
Scissor Sisters – Comfortably Numb
Leif Norbergs – Highway To Hell
Agneta Kusoffsky – Fame
Sator – Ring Ring
Pat Boone - Enter Sandman


Jag har försökt vara hyfsat kommersiell, eftersom det inte får bli för svårt heller. En del av dessa versioner är faktiskt riktigt bra. Pat Boones cover av Enter Sandman är förvånansvärt bra. Tänk er Metallica i storbandsversion? Fungerar! Den sämsta är nog Leif Norbergs med Highway To Hell... det låter som en olycka på... motorvägen :)