måndag, december 10, 2007

Mardröm i potatislandet

För några veckor sedan hade jag en fruktansvärd mardröm. Det är sällan jag drömmer drömmar som gör att jag vaknar upp med en ångestklump i bröstet och mår illa. Det var väldigt enkelt och realistiskt, det vill säga inga atomkrig eller monster eller seriemördare eller något annat. Tyvärr var det inte dessa gigantiska DVD-butiker som jag brukar drömma om heller, fast det är inga mardrömmar. Det är bra drömmar.

I alla fall så var jag otrogen mot Gregory... med Woody Allen! Jag och Woody hade jättetrevligt, vi åt på mysiga restauranger på Söder, gick hand i hand på gatorna och var väldigt romantiska. Men hela tiden i drömmen så hade jag den där känslan av "vad håller jag på med?". Hur kan jag träffa Woody Allen i smyg när jag har en sådan underbar kille som Gregory?

Sedan vaknade jag upp, jag slängde mig på mobilen och skickade ett gulligt SMS till Greg. Jag har inget emot Woody Allen som filmskapare, men jag skulle aldrig inleda ett förhållande med honom. Dessutom skulle nog Mia Farrow och Soon-Yi Previn bli hyfsat chockade...

Köpte lite Arne Mattsson-filmer på Klubb Super 8's tioårsfest. Började se på Mördaren - En helt vanlig person, som verkar vara en mysig och snygg film som friskt blandar humor, allvar och renodlad mordthriller. Det som man lade märke till på en gång var den vansinnigt rappa och roliga dialogen, varav denna är min favorit hittills:

"Man ska inte dricka vatten. Det är sånt man omkommer i" och "Sverige, det är ett jävla potatisland".

Om jag hinner, ska träffa Joao efter jobbet idag och köpa lite julklappar, så ser jag nog klart den ikväll

Ajöken.