tisdag, december 11, 2007

Sporthets och andra nyheter

Ja, det är bra. Lär barnen att livet är en hård tävling där de svagaste slås ut. Lär barnen att bli rasistiska och homofoba svin, som det så ofta är i sportsammanhang. Lär dom att vara hårda och brutala, att se ner på förlorare och att visa vem som är vinnaren. Lär barnen att tävlingar är allt. Att vem som är bäst är allt. Att egot gör före gruppen.

Av någon anledning försökte man få in mig i sportsammanhang när jag var barn. Jag var inte det minsta intresserad. Genomskådade tävlingen på en gång, såg ner på de föräldrar som stod på läktarna och stressade upp sina barn med hårda ord och besvikna miner när det gick fel. Jag genomskådade skiten på en gång. Livet består så mycket av tävling ändå. Hade jag haft barn, något jag givetvis aldrig kommer att skaffa, så hade jag aldrig låtit dom pyssla med sport. Jag vill inte att dom ska beblandas i en sånt öppet fascistisk och elitistisk sammanhang. Ett sammanhang där inte alla är värda och fördomar är lika viktiga som att sparka på bollen. Äckligt.

Tragiskt och puckat. Till och med kvinnliga domare är idioter. Visste ni det? Eller tror ni inte att kvinnor kan vara onda? Den kvinnliga domaren här är på samma nivå som våldtäktsmännen, om inte lägre, eftersom hon uttnyttjar sin makt att frikänna uppenbara brottslingar.

Respekt! Att infiltrera Nobelfesten och förnedra pajsarna (ni vet dom som inte lyckades förhindra "mordförsöket" på Reinfeldt) på SÄPO är stor respekt. Hoppas fler försöker.

Men Federley, visa att vi kan slå tillbaka! "Enligt Federley förklarade han för männen att de ”inte skulle slå tillbaka". Om vi inte visar att vi mycket väl kan slå ner en homofob så kommer såna här jävla homofob-apor att fortsätta... och fortsätta.