torsdag, januari 10, 2008

Arga labradorer med vapen


Ibland undrar hur många inkompetenta jägare det finns egentligen? Har vi inte alla läst om jägare som blir skjutna till döds av sina hundar?

Man kan ju undra vad som sker i skallen på en vanlig, hederlig jägare? "Jag undrar vad som händer om jag lägger ner geväret med pipan mot mig själv och låter hunden leka lite med den? Det är bra, då blir den inte skotträdd!" eller "Om jag ställer geväret upp i lagom hopphöjd för hunden så att den lätt kan placera tassen på avtryckaren, ja... då kan jag ta livet av mig på ett underhållande sätt och hamna i kvällstidningar världen över! Vad kul!" eller "Det är väl bäst att jag osäkrar vapnet och ser till att det är laddat, så att jag lättare kan få huvudet avskjutet av min labrador?".

Vad tror ni? Hur tänker alla dessa jägare som ständigt blir "brutalt dödsmördade av sina attackhundar" ;)