tisdag, januari 22, 2008

Enid Blyton presenterar: Anneli och 118 cm ben-mysteriet!



Känner mig tvingad att dela med mig av detta mail som Anneli skrev till mig. Den belyser en viktig fråga om journalistik och Expressens logik... eller nåt sånt :) Men jag håller med henne, det är mystisk... och varför censurerades hennes avslöjade inlägg bort?!

Jag har ägnat mig åt lite matematik efter att ha läst Expressens kioskvältande artikel.

Jag kände mig tvingad att ladda ned en bild på Jessica och räkna på detta. För beräkningens skull lät jag benen börja vid höftkulorna, och så förlängde jag vaderna skalenligt från de på bilden synliga knäskålarna.

Jag beskrev beräkningen och lade ut länken bland artikelns kommentarer men blev omgående bortcensurerad, av någon anledning!


OBS! Bilden är ett montage ;)