måndag, januari 21, 2008

Min mor har varit lite orolig


Lite orolig för att jag är ganska utsatt då jag det är helt uppenbart vem jag är och hur jag ser ut. Man kan troligtvis genom en titt på bloggen och dess innehåll också gissa vart jag bor och hur man får tag i mig om man vill "knacka bög".

Nu är jag inte speciellt rädd av mig. Dåraktigt kanske, men inte rädd. Det viktigaste när man har starka åsikter är att aldrig dölja vem man är och alltid vara totalt öppen. Så fort man blir anonym så försvinner kraften i ens åsikter.

Jag har råkat ut för min lilla beskärda del av (faktiskt, tyvärr - hade önskat att det vore några andra) kristna extremister som ringt hem till mig och skällt, trots att jag sagt tydligt till dom att debatten för jag på bloggen och inte via telefon. Det är många gånger, speciellt efter kristendomskritiska insändare, då man ringt hem till mig och på klassiskt och tyvärr ganska misslyckat manér andats i telefonen och försökt hota genom denna övervakningsmetod.

Men jag kan tyvärr inte sluta vara öppen. Jag är Fred och jag kommer att bli öppnare och öppnare ju längre tiden går. Åsikterna kommer att bli starkare, oavsett det är mot moderater, kristna, kommunister, nazister, sverigedemokrater, muslimer eller andra vars delar av sin kultur/politik/åsikter handlar om att förtrycka, döda, använda våld och kränkningar för att visa att en viss grupp människor är mindre värda.

Det finns fina människor av i stort sett alla grupperingar, men varför ska jag skriva om dom? Det behövs inte, dom är fina och goda. Det är skiten runt omkring dom som ska lyftas upp och visas upp.

"Alltid retar det någon" som mitt motto är.