fredag, februari 01, 2008

Annaregina yrar till det

Signaturen "Annaregina" har skrivit en skönt naiv insändare i LT angående att tokstollen Åke Green blivit utesluten ur IOGT-NTO (som är kloka nog att inte vilja bli beblandade med en sådan kristen extremist). Här är hennes insändare:

"Enligt Världen i dag har pastor Åke Green fått brev från Stefan Berg, generalsekreterare för IOGT-NTO, att han inte längre är önskvärd som medlem i förbundet pga sina åsikter om homosexuella. Såvitt jag förstår har han bara sagt att "utlevd homosexualitet" strider mot Guds Ord alltså Bibeln.
Och för min del anser jag det väldigt viktigt att vi värnar om yttrandefriheten, annars är vi väl ingen demokrati? Och vem ska sätta sig till doms över mina tankar och handlingar? Jag räknar med att till syvende og sidst är det Gud själv som gör det, han som har sagt att "vi inte ska döma", förrän tid är.
Vill bara tillägga att samma dag som Scandic Hotell tillkännagav att de skulle ta bort biblarna från hotellrummen, skrev jag och opponerade mig mot detta, vilket jag ska göra nu angående detta sen jag delgivit mina närmaste media.
Annaregina"


Det roliga är att hon själv yrar om att man inte ska döma, och det är ju precis det Åke Green gjorde med sin förvirrade predikan. Givetvis kunde jag inte hålla mig ifrån att trasha hennes svar med följade insändare, som jag förväntar mig att LT tar in:

Annaregina tycker det är orättvist att Pastor Åke Green har blivit utesluten ur IOGT-NTO. Varför är det orättvist? Eftersom Annaregina uppenbarligen inte vet vad Åke Green har sagt så får jag väl här äran att citera en del av lille Åkes uttalanden:

"Öppet, ogenerat så upplever vi att män kysser varandra och kvinnor kysser varandra. Men man gör det också inför Tv kameror, det kan man göra. Men man gör det också när det gäller filmkameror, men inte bara det, man gör det öppet på våra gator och på våra offentliga platser. Så gör man idag i vårt land. Vad säger Gud? Han säger att det är mycke svårt. Det är mycke svårt när det gäller vårt land precis som det var för Sodom och de städerna"

- Så Åke hävdar att kärlek, något så ömt som kyssar är onaturligt och naturvidrigt? Att heterosexuella får kyssas eller visa sin kärlek öppet, vilket heterosexuella gör hela tiden, är något han inte protesterar emot.

"Paulus säger i Fil. 3:19 De skryter med sina sexuella bedrifter. Är det inte det som vi upplever idag att människor gör?"

- Intressant att Åke genast drar in sex i något så vackert som en kyss? Man undrar vem som är sex-fixerad egentligen?

"Bibeln tar upp och undervisar om dessa abnormiteter. Sexuella abnormiteter är en djup cansersvulst på hela samhällskroppen. Herren vet att sexuellt förvridna människor kommer att våldta djuren. Inte heller djuren går fria från människans sexuella behov och branden som är tänd i en människa."

- Här jämför alltså Åke Green homosexualitet med cancer, och vad gör man med cancer? Skär bort den givetvis. Han anser också att homosexuella är "sexuellt förvridna" människor som kommer att våldta djur! Vad fick han det ifrån?

Allt handlar om rena förolämpningar, och inget av det han säger finns det grund i bibeln för. Jag säger det rakt ut: Åke Green har inte alla hästar i stallet. Inte ens bland sina kristna kollegor i Sverige anses han vara av någon som helst vikt och det är möjligtvis bara Världen Idag som verkar ta hans åsikter seriöst.

Åke är inte ond. Men han mår inte bra. Han är en ledsen människa.

Människor som skriker högst om något har oftast mest att dölja.

Så, Annaregina. Läs gärna på. Hans predikan finns i sin helhet bland annat på DN's hemsida. Där kan du se att Åke skriver betydligt mer än "utlevd homosexualitet strider mot Guds Ord".

Nu ska jag själv gå och leva ut min homosexualitet genom att äta lunch med min pojkvän. Vi kommer troligen att ge varandra en kram och en puss när vi ser varandra, precis som alla andra par, och när vi promenerar kommer vi att hålla handen. Vad är det för ont i det, Annaregina?

Fred Anderson, Märsta