söndag, februari 17, 2008

Apoteket börjar lida brist på namn...


...jag har iofs inga bevis för detta, men eftersom jag då och då har med apotek att göra i mitt arbete så är det alltid irriterande att blanda ihop Apoteket Älgen i Smyghuk med Apoteket Älgen i Malmö.

Varför inte skapa unika namn till alla apoteket? Varför just två älgen? Försöker man få till någon trovärdighet genom att välja djur som ska inge respekt och kunskap? Varför finns det inget Apoteket Apan? Eller Apoteket Kängurun? Är det för att det är fåniga djur? Jag skulle kunna resa flera mil för att köpa min medicin på Apoteket Jätteapan, skulle inte ni det?

I alla fall har jag en lista på lite tänkbara nya namn som Apoteket kan använda sig av. Jag bjuder givetvis på detta och dom behöver inte erbjuda mig någon ersättning. Möjligtvis ett tack på insidan av någon förkylnings- eller pollen-broschyr.

Apoteket Jättetrögdjuret
Apoteket Nässeldjuret
Apoteket Kvalstret
Apoteket Orangutangen
Apoteket Przewalskihästen
Apoteket Binnikemasken


Listan kan fortsätta i en evighet. Varför inte bli mer radikal och köra Apoteket Bäckahästen, Apoteket Chupacabran, Apoteket Mokele-mbembe och så vidare?´

Har ni några förslag?

När jag sökte på ordet Apoteket på Google så hittade jag denna fina näs-rengörings-apparatur. Bara ett litet tips.