fredag, februari 29, 2008

Bronco's och buss-pervo

Innan jag skulle på Studio S-festen i Torsdags så tänkte jag försöka äta en matbit. Yrade omkring en stund och jag fick för mig att gå till favoriten Bronco's. För säkerhets skull. Maten är alltid bra där och man behöver inte vänta SÅ länge.

Knallar in, en kille som jag inte känner igen säger hej och frågar hur många vi är. Nej, det är bara jag och jag tillägger att jag undrar om det finns någon plats. Jag ska bara slänga i mig maten ändå. Han tittar på ett schema och han blir uppenbarligen förvirrad av något.

Jag står kvar, inget händer. En kvinna kommer fram och tittar på mig och tilltalar mig på engelska. Jag påpekar att jag är svensk och väntar på besked från killen. Hon ser konstigt på mig, som om hon himlar med ögonen. Snubben kommer tillbaka, tar tag i två andra som står bakom mig och går iväg med dom.

Sedan står jag kvar där ensam. Kvinnan ser förvirrad ut. Sedan vänder jag på klacken och går. Sämsta servicen jag fått på väldigt länge.

Jaja.

Idag såg jag en äkta stalker på bussen. Han satt snett framför mig och jag kunde se när han bläddrade igenom bilderna på sin mobil. Av någon anledning som jag inte ens vill tänka på så har smygtagit bilder på tidningsläsande kvinnor på pendeltåget. Flera stycken. Han zoomar in på dom, tittar lite noggrannare. Byter bild, zoomar in. Verkar nöjd.

Pervo.