torsdag, februari 28, 2008

Krönikör i Länstidningen

Kalle Olsson mailade mig förra vecka och undrade om jag ville börja skriva krönikor för LT's ledarsida. Efter några timmars betänketid så tackade jag givetvis ja och skrev fyra krönikor i rask takt. En blev skitdålig, två blev okey och ska arbetas mer på och den som publiceras i papperstidningen idag är en ganska enkel, men underhållande text, som fungerar lite som en presentation av mig.

Det enda vi inte är 100% nöjd med är rubriken, men den fungerar. Gregory tog utmärkta bilder av mig som kommer att fungera som bylines och liknande. Tyvärr ligger inte bilderna på nätet, men texten ligger uppe i en enkel variant.

Ska bli spännande att se hur detta utvecklas. Lite elakare ska jag bli i krönikorna, men givetvis med ett leende. Jag ser lite grann den här bloggen som Gainsbarre och texterna i LT som Gainsbourg.