onsdag, mars 05, 2008

Kontorets myrstig

Jag sitter och arbetar på två kontor, på det ena (i Kista) finns det en myrstig precis utanför mitt båsa. Om man inbillar sig lite så är den cirkelformad med ett par utstickande vägar som leder till olika båsansamlingar.

Av någon anledning blir folk alltid lite förvånade att jag sitter i mitt bås här. För dom verkar tro att hela ytan är en promenadcirkel för mobilsamtal. Oftast så ser jag ett förvånat ansikte som tittar in på mig för att sedan försvinna bort mot trappan som leder mot altanen och sedan vidare i en cirkel. Runt, runt och runt.

Dessutom verkar dom tro att just den ytan också är det perfekta stället att ha sina personliga samtal på. "Det är så mysigt att höra din röst" kan jag höra en råbarkad säljare säga i ena sekunden för att i andra bevittna uppslitande telefonlinje-gräl, barnpassning och huruvida försäkringen gäller efter att någon bucklat deras bil.

Det anses också vara det bästa stället att ta personalfoton på, så det är fler än en gång som jag fått se nya säljare, representanter och vad dom nu än är stå och smila medan den lätt uttråkade inhyrda fotografen med bockskägg och lägenhet på Söder eller i Vasastan uppmuntra dom att "vara lite mer ledig".

Det är ett äventyr, som ni ser. Verkligen.