onsdag, mars 19, 2008

Om man inte ser på TV då?

Radiotjänst får storhetsvansinne och vill att alla människor i hela sverige ska betala TV-licens, om man ens har möjlighet att se TV på mobilen, internet eller whatever. Naturligtvis kommer det aldrig att lyckas. Man kommer säkert, som dom smågrisar man är, att genomföra lagen - men hur ska det gå att kontrollera?

Själv är jag mest förbluffad över att jag som icke-TV tittare ska behöva vara med och finansiera dyng-TV som Stjärnorna på slottet och allt annat "folkligt" som SVT och övriga gänget producerar.

Låt mig slippa TV, låt mig vara i fred från alla klåfingriga licens-apor som tycker SVT är SÅ fint och SÅ bra och SÅ seriös. Skit är det vad det är. Ja, jag kan faktiskt inte på rak arm säga någon kanal jag tycker är tillräckligt bra för att indirekt betala för.