torsdag, mars 13, 2008

På tal om trolleri...

...så kom jag att tänka på Harald "föredettingen" Treutigers tilltag för hundra år sedan, där han avslöjade trolleritrick i TV. Som om en extra dumförklaring av den redan korkade SVT-publiken. För vem tror att trolleritrick är på "riktigt".

När jag gjorde en sökning så hittade jag denna minst sagt distanslösa krönika där personen faktiskt tror att han var den som såg till att SVT lade ner Treutigers påhitt samt att han vill hota Tobbe Trollkarl med uteslutning ur trollerisandlådan för att han lärt ut trolleritrick i teve.

Skulle man utesluta någon för det så bör man nog rensa upp riktigt ordentligt bland alla bokförfattare vars böcker finns ännu mer lättillgängliga i landets bibliotek.

Humor, humor.

Förresten så kan mängden av trollisar på min sida just nu förklaras genom att Christer på Magiarkivet har länkat till mitt Trollkarlen Fredson är död-inlägg från sin blogg. Christer är en person jag har jag stor respekt för, eftersom han alltid har tagit konsten seriös och vigt sitt liv åt att bevara den. Heder åt den mannen.