onsdag, april 23, 2008

Den 23:e april i ett nötskal

Jag som alltid eftersträvar lugn och ro fick en av de mest behagliga och avslappnade födelsedagarna någonsin. På jobbet fick jag en fin ask med dyr choklad, man vet mina svagheter där och när jag slutade för dagen så mötte jag upp med Gregory och vi åt thaimat på vårt vanliga thaiställe, som är allt annat än romantiskt - men de anställda börjar känna igen oss så det är lika bra att vi inte hittar nåt nytt ställe ;)

Gregory gav mig en present som jag fick tårar av eftersom den träffade mig rakt i hjärtat:

Monster, Monster, Monster
av Hans Arnold
Bibliofil utgåva i 300 numrerade och signerade exemplar.
Tygklädd kassett som innehåller:
Hans Arnolds självbiografiska bok »Monstret som valp«.
H. C. Artmans »Frankenstein i Sussex«, illustrerad av Hans Arnold.
4 grafiska blad med bilder från de båda verken samt en affisch.


Hans Arnold är min favoritkonstnär kan tilläggas. Det roliga var att Gregory inte visste att upplagan bara var i 300 exemplar och signerad och numrerad (fast det var inte min, numrerad alltså, där hade Arnold bara skrivit att den var ett visningsexemplar - vilket gör den ännu unikare). Sjukt fin utgåva.

Vi tog sedan en låååååångpromenad och träffade en räv som vi tog kort på, även om bilden blev absurt mörkt då vi inte hann trixa med inställningarna. Jag ska försöka fixa till den så lägger jag upp den på bloggen i helgen.

Dessutom såg vi faktiskt bokstavligen till att en kille gav sin polare 100 kr enbart på grund av oss. Men jag ska försöka skriva en rad om det i morgon.

Nu ska jag sussa och drömma om Gregory, Hans Arnold och dagens bästa platta: SMiLE av Brian Wilson.

Natti!