måndag, april 28, 2008

Fred Anderson #1


Finns det ingen större egosysselsättning än att googla sitt namn? Själv blev jag väldigt nyfiken i vilka andra "Fred Anderson" det finns där ute i den stora omvärlden och jag tänker nu sysselsätta mig med att gå igenom för och nackdelar, iakttagelser och analyser över mina kära namn-släktningar. Jag tar dom i den ordningen jag hittar dom på Google.

Först ut är Fred Anderson, berömd jazz-saxofonist med smak för små brättlösa hattar och tröjor med alldeles för starka färger. Han är född 1929, är "afro-amerikan" och bor i Chicago där han fortfarande är aktiv. Jag gillar hans hatt i alla fall, den är renodlad och innehåller inga onödiga detaljer. Det som vi verkar vara mest tummis på är att han är inne på "avantgarde jazz" och det låter garanterat helt i min stil. Hade jag, Fred Anderson i Sverige, inte varit med i Termodynamikens Sjunde Lag, så hade garanterat denna ålderman inom jazz-tutande erbjudit sig att ta den platsen.

Enligt wikipedia så känner igen karln på att han "blowing quick scales in a distinctive, forward-bent posture".