fredag, april 18, 2008

Genialt om barn-hysteri!

"Hysteri" är mitt favoritord den här veckan förresten. Ska försöka dra ner på det. Läser i alla fall på SVD om Corinne Maier och hennes bok om nackdelarna med att skaffa barn - en åsikt som hon står för full ut.

Jag har tagit upp det vid flera gånger under mitt liv, samt två gånger under min blogg, här och här. Nu var det nog inte så många som vågade skrivna ilskna svar i min blogg, men en del hycklande blev det trots allt. Egotrippar för föräldrar som skaffar barn och inbillar sig att dom konstigt nog gör det för barnets skull, när det enda är en enda stor fet bekräftelse till sig själva - och där dom faktiskt tror helt seriös att barn är livet och är så fantastiskt. Falskt säger Bull.

Jag är nästa vecka trettioett år och har sedan barnsben sagt att jag inte vill bli förälder, och jag får bara en fastare övertygelse i detta. Det finns så mycket annat jag vill satsa på: kärleken till min pojkvän, resor, karriär, livet helt enkelt.

Corinnes bok ska jag försöka läsa nu, kommer troligen passa mig väldigt bra.