torsdag, april 24, 2008

Homos gör nytta i samhället: så fick vi en okänd kille att tjäna 100 kr

Igår, när jag och Gregory firade min enkla men fantastiska födelsedag med en långpromenad och hamnade vi ute vid Gröna Lund och gick på gatan därmellan parkens två delar. Jag hörde hur någon visslade efter oss, kanske ropade också, men av ren principsak så ignorerar jag alltid människor som uppenbarligen inte har något intelligent att säga.

Men i alla fall, tillslut så kommer visslingarna och ropen närmare och vi vänder oss om och ser en lätt förfriskad kille komma promenerande emot oss. Eftersom vi snackar engelska med varandra så säger vi "yeah?" till killen och han frågar på engelska om vi är svenskar, vi svarar jag och han fortsätter snacka engelska.

I alla fall så har han en fråga:

"Are you a couple?"

Både jag och G svarar givetvis ja på den frågan och han säger "fan" och skrattar, plockar upp en hundring till en polare som står tio-tjugo meter bort och säger "du hade rätt!".

Vi ropade diverse gratulationer till hans polare och nöjdes oss med att vi fått en för oss totalt okänd människa att ge bort en hundring till en behövande kamrat.

Sedan kanske man kan fundera på hur korkad killen var som inte kopplade riktigt att är i Sverige, när två vuxna män håller varandra i handen, så är det nog mer än bara vänskap... ;)