måndag, april 14, 2008

Mardröm x 2

Har haft två drömmar som direkt handlar om jobbet, båda på sätt och vis mardrömmar. Den första var inte speciellt läskig, men stressande. Vi skulle arkivera Dracula nere i Kumla. Han måste ha med sig jord från Transylvanien för att kunna överleva. Så trots faran så tog vi hand om honom, hans kista och hans jord. Allt för pengarnas skull.

Inte direkt läskigt. Inget jag reagerade över direkt, mer som en märklig liten dröm.

I natt vaknade jag 03.20 och var kallsvettig. Drömde att jag ägde en sushi-restaurang. På förmiddagarna skötte jag om den och på eftermiddagarna jobbade jag på företagets kontor, precis som jag gör nu. En fattig kvinna och hennes två barn blev fast för snatteri i restaurangen. Jag hade en känsla av att dom bara var utskickade. Kanske fick en slant för att genomföra snatteriet. Tiden gick, jag var sen till det andra kontoret. Man var tvungen att ta in tillfällig personal från ett bemanningsföretag. Allt medan jag stod där, fast i min restaurang och hade ångest över att jag var sen, att jag var tvungen att anmäla en fattig familj och hela dagen skulle krossas i ett kaos.

Jag tvungen att stiga upp. Satte mig vid datorn, såg att den galne religiöse idioten Tony skrivit en långt svamlande inlägg som på något sätt förstärkte mina misstankar om att han är garderobspedofil, och lyckades till slut somna om.

Hoppas den här veckan går fort.