fredag, april 04, 2008

nationalmordet.nu

Jag känner mig lite tråkig, men vill egentligen bara tipsa om en av de mest förvirrade och paranoida sidorna som finns i Sverige (förutom givetvis Kristdemokraterna, Världen Idag, Sverigedemokraterna osv osv), nämligen Lars Krantz sensationellt uselt underbyggda nationalmordet.nu - som på något sätt försöker hitta en avancerad konspiration mellan Palme-mordet, scientologin, Estonia-katastrofen... eller nåt sånt.

Ett utdrag ur 2008 års skörd av yranden:

"Den är föranledd av en den mest förnedrande propagandafilm av svenskt fabrikat som jag någonsin sett. Huvudpersonen är OLOF PALME helt klart, möjligen uppblandad med GÖRAN PERSSON. Han är i vilket fall som helst socialdemokratisk ledare och statsminister och han slår och misshandlar sin fru på gränsen till döds. Misshandeln blandad med sexualitet skildras i detalj, till förförelse för svaga själar. I natt gick den i repris igen. Jag hittar den inte i tablåerna, och de snabbt förbiglidande eftertexterna hinner jag inte läsa, men kanalen heter 1+. Vad är detta? Varför blir det inget ramaskri? Inte åtal? Har de svenska nazisterna, SVERIGE-DEMOKRATERNA, verkligen fått en sådan position?

"Makt är att kunna krossa motståndaren", säger han i talarstolen. "Jag kommer att slå ihjäl dig och det är inte mitt fel", säger han till - LISBET! Som kallar sin rival, en färgad kvinna som han gjort till partisekreterare, "Din lilla hora".

Att svårt misshandla sin fru brukar annars kosta 3 ½ års fängelse. Var det någon som läste om en museichef som fick det? Inte? Eller om en känd nöjesskribent som våldtagit sin sambo? Inte det heller? Eller om målet om "obducenten" och "allmänläkaren" i styckmordet? Besynnerligt. Har inte den publicitetssugne JK uttalat sig? Jo men visst. Tänkte väl det. För gammalt. Just precis. Alldeles för gammalt."


Jag vet inte vad han menar. Allt är helt galet. Läs och njut, sidan bjuder på mycket humor.