torsdag, april 03, 2008

Novellsamling

Jag har börjat fundera mer och mer på min "riktiga" bok, en novellsamling som jag vill ge ut i höst. Finns några noveller som jag vill försöka skriva först, men allt handlar om tid och inspiration. Har, om jag inte minns fel, sju noveller klara (det ska vara ett speciellt tema i samlingen) och jag skulle behöva tre stycken till för att få det jämnt och fint. Plus eventuellt en bonusnovell som jag är väldigt nöjd med, men som inte hamnar riktigt i samma kategori.

Dessutom har jag undersökt möjligheten att använda en av mina favoritillustratörers teckningar som framsida, och det verkar inte helt omöjligt. Jag får spara lite pengar först, men det är inget problem tror jag. Det vore en lite dröm blir verklighet. Men jag ska inte tänka för mycket på det, för då kanske det inte blir av.

Först ska novellsamlingen bli klar. Sedan kommer layoutfrågan :)

Nu, dags att sova... trots att jag bara har sett halva The Mist och insett att det måste vara en av världens bästa, coolaste, mest spännande och trogna Stephen King-filmatiseringar jag sett. Men jag måste sova. Jobb i morgon och jag behöver min skönhetssömn.