fredag, april 18, 2008

"...och vi som älskade varandra så mycket"

Tror jag såg inledningen på ett förhållande i förfall i morse på pendeltåget. Kvinnan jag satt framför fick ett telefonsamtal. Hon svarade surt och kort. Paus.

"Nej, jag vill inte ha några av dina pengar".

Tystnad.

"Du sade att du hade slutat spela?"

Tystnad. Hon ser sammabiten nu.

"Varför kom du hem så sent då? Varför gick du inte att la dig direkt?"

Tystnad.

"Jag kunde inte sova för att du var varken..."

Hon är märkbart irriterad.

"Vi får prata om det där sen efter jobbet. Hej!"

Sedan lägger hon på.

Som jag ser det så kom alltså hennes kille/make (jag är väldigt heteronormativ nu och kände mig på att det inte var någon flickvän) lite försent, satte sig vid datorn och började spela på nätet. Kanske poker eller något sådant. Och detta efter att han varit ute med polarna. Pengarna som han erbjöd sig var kanske såna pengar han inte borde ha, eftersom han hade vunnit dom vid någon form av spel och dobbel.

Är det så ansträngt så tycker jag dom borde göra slut och gå vidare. Man ska inte hålla fast för länge.