torsdag, april 24, 2008

Såna som hatar Brokeback Mountain ;)

Jag hittade min favorit på dvdforum igen, en kommentar som USiT skrev efter att ha sett Brokeback Mountain för första gången:

"Det roliga tyckte jag var att man såg kraftiga män på vissningen, typ sånna som man tror hatar homosexuella."

Naturligtvis tycker jag egentligen kommentaren är mest söt med sina fördomar med hur homosexuella ska se ut. Fast jag är mest förvånad över att han vågade skriva det, han måste ha förstått själv hur... fånigt det lät :) Dessutom så gillade han faktiskt filmen väldigt mycket, så inget ont om honom.

För övrigt har jag inte sett Brokeback Mountain. Den blev så hypad på sin tid och jag orkade bara inte se den. Dessutom hatar jag homo-filmer med olyckliga slut. Vi förtjänar lite lycka i filmens värld tycker jag.