måndag, april 07, 2008

Snart trettioett år av liv...

Insåg idag att jag faktiskt fyller trettioett om några veckor. 23:e april. Tjoho. Nä, jag har ingen ångestnoja. Ser fram emot att bli äldre, eftersom ungdomen bara är för ungdomar och egentligen aldrig innebär något roligt. När man blir äldre får man mer respekt, man kan göra mer saker och jag tror att livet blir betydligt bättre helt enkelt. Jag gillar pondusen som kommer med ålder, att faktiskt kunna titta tillbaka och insett att man levt en hel del år och kanske/kanske inte har lärt sig något.

Under trettioett år så har jag producerat tre långfilmer, spelad någon roll i sju-åtta långfilmer, medverkat framför och bakom kameran i oräkneliga kortfilmer, reklamfilmer, skrivit texter för Länstidningen, GameReactor, filmmanus, gett ut en bloggbok och färdigställer min första novellsamling, gett ut tre album, en singel och snart en EP med Termodynamikens Sjunde Lag, skriver texter för dvdutgåvor, gjort blygsamma resor till Schweiz, USA, Thailand och i sommar Kina, lyckats med tre långa relationer som brustit, därmellan ett antal mindre och nu inne på ett förhållande som jag hoppas kommer att vara för evigt, blivit hotad med polisanmälan två gånger, jobbat på TV4 Jämtland, varit biografmaskinist, jobbat med reklam i Lönneberga, arbetat för Sveriges största video-maffia, varit papperssorterare på Lundstams, tackat nej till teaterskola, börjat som verifierare på Recall, sedan hoppat upp till kundtjänst och nu som konsult på hos ett av Recalls kunder. Sedan har jag lyckats pressa in ett par års samtalsterapi, pingstkyrka och EFS i massor av år, galna alkisar som hotat oss till döden, tagit mig ur Pingstkyrkan, blivit mobbad i skolan, varit nära att gifta mig, debatterat på insändarsidor och i den här bloggen, provocerat och roat. Tramsat och flamsat. Varit orättvis och arg, snäll och omtänksam. Det är skönt att leva och jag hoppas att det blir många, många år till med äventyr och upplevelser.

Det tänder mig att göra kreativa saker. Jag skäms inte för den ego-delen av mig själv, för det är mitt liv. Jag kräver inte att tjäna pengar på allt jag gör, så girig är jag inte, huvudsaken jag får göra det jag vill göra. Eller som mitt nya motto är: Hellre ärlig än hycklare.