onsdag, april 16, 2008

Åtta månader utan mörka skuggor


Jag blir förbluffad själv. Åtta månader har det gått nu och jag och det känns ovanligt bra mellan mig och Gregory. Känslorna har blivit djupare, varmare och vi är väl medvetna om varandras för- och nackdelar. Jag ska väl inte ropa hej innan jag kommit över bäcken eller vad det nu heter, men detta känns väldigt bra. Och tryggt. Jag känner ingen osäkerhet över relationen, och det var länge sedan jag kände något sådant.

Det känns nästan ovanligt att vara ihop med någon som är så lugn och harmonisk, inte är sjukligt svartsjuk, absurt egocentrerad eller som har en personlighet som är så stängd från nya intryck att man bara mår dåligt av tanken på något annorlunda. Det känns skönt att slippa någon som ältar sin egen förträfflighet 100 % av tiden man är tillsammans, som är torr bakom öronen och som faktisk vet lite vad livet innebär.

När vi är i Kina så firar vi tio månader. Då ska jag försöka hitta ett romantiskt, gay-vänligt hak i Shanghai och skåla i kinesiskt öl för framtiden, kärleken och att han behåller sin goda film- och musiksmak resten av livet ;)