fredag, maj 02, 2008

104

Blev lite nyfiken och gick in och kollade på Stockholm Stads Bostadsförmedling för att se hur många lägenheter jag sökt nu på ett helt år.

104 stycken blev det. Och då räknar jag inte såna jag sökt genom andra förmedlingar. Givetvis har jag inte fått kallelse till alla, men ändå. 104 st tänkbara lägenheter som naturligtvis gått till människor som inte har samma behov som mig. Det är inte alla som har några tusen dvdfilmer nämtligen. Så visst är det irriterande att barnfamiljer och radhusalkisar får gå före.

Nästa gång ska jag gå dit med hela min dvdsamling och hävda att det är mina barn (förhoppningsvis genomskådsar dom inte mina femtio bävernylonoveraller som är korvstoppade med dvdfilmer) och att jag behöver lägenheten NU.

Jag är sist kvar på jobbet. Kylan verkar ha lagt sig. Nu ska jag hem.