torsdag, maj 01, 2008

Dags för inspelning!

Klockan är halv fem på morgonen, 1:a maj... när alla typ är lediga. Det är bara jag som måste bygga på min bekräftelse genom att vara statist i en långfilm. Jag ska möta upp några inne i stan, nära Medborgarplatsen, 06.45 - och då jag bor i Märsta så förstår ni hur tidigt jag måste stiga upp - för att bege oss ut till Vaxholm där inspelningarna ska ske.

Som jag förstått det så ska jag spela en av flera affärsmän som är på studiebesök på ett ställe. Jag har packat ner flera olika skjortor och slipsar, svarta finskor, undviktig att använda min kostym de senaste dagarna så att den ska få hänga av sig en aning, plockat fram slipsnålen genom ett mirakel (den är alltid borttappad), rakat mig och ska försöka se så proper ut som möjligt. Eftersom jag är en ambitiös statist så har jag även med mig tre olika glasögon. Allt ska vara perfekt om dom nu vill det.

Eftersom jag inte vet så mycket mer så undviker jag att komma med några detaljer, till exempel filmens titel, men jag skriver en rad om mina upplevelser ikväll när jag kommer hem.

Break a leg som man säger i branschen, och jag säger det till mig själv :)