måndag, maj 05, 2008

Duktig bäver!

Äntligen ett "gulligt djur" som slår tillbaka, och dessutom mot en klåfingrig småunge!

Uppenbarligen känns det som en fånig efterkonstruktion av pappan att dottern gick obemärkt fram till bävermonstret, då han uppenbarligen filmade hela förloppet utan att hindra sin dotter!

En bra pappa hade slängt undan kameran och lyft bort sin dotter från bävern helt enkelt. Inte mer än så.

Men å andra sidan är jag inte förvånad. Folk däruppe är så naiva att dom tror att det bara existerar två mördarmonster i skogen: vargen och björnen, så att alla andra måste vara fina och snälla djur som man kan låta sina barn leka med hur som helst. Nu hoppas jag att det kommer lika argsinta "döda alla bävrar"-upprop från bönderna, som det gör när vargen har ätit några hönor.

Heja bävern! Jag kan sätta mig in i dess tankar när ett barnmonster kommer fram och kladda med sina smutsiga små fingrar: "Jag ska minsan svärda den med ett svärd!".

Helt korrekt tänkt, Bävern!

Uppdatering! Här kan ni faktiskt se den duktiga och modiga bävern försvara sig mot det klåfingriga barnet!