tisdag, maj 27, 2008

"Fastna-med-mustaschen-i-Red-Bull-burkens-öppnarmekanism"-syndromet

Fan, i helgen hände det igen. "Fastna-med-mustaschen-i-Red-Bull-burkens-öppnarmekanism"-syndromet. Skitont gjorde det. Dessutom är man aldrig beredd på det och bara sliter burken från läpparna varvid hårstrået rycks rakt upp hur sin köttiga mylla med hårsäck och allt. Även G lyckades med samma sak, men då beroende på att han har en trasig tand som rykte med sig en bit mustasch. Det är inte lätt att vara man ibland faktiskt. Sånt här är värre än att föda barn.

Har ni hört talas om "Sollenkruka"? Gregory påstod att dom hade åkt till Sollenkruka för att göra lite ärenden på jobbet. "Sollentuna?" frågade jag, men det visste han ju vad det var (G är alltså inte så haj på svenska), utan det var faktiskt "Sollenkruka". En google-sökning ger inget som helst resultat och ingen på jobbet kan inte ens föreställa sig att något heter Sollenrkruka. Men jag ska lösa mysteriet, med eller utan er hjälp. Och... så snabbt gick det. G smsade mig nu och sade att stället heter Sollenkroka, vilket visar sig vara någon håla i Stockholms skärgård. Så kul var det.

I morse så skedde något otroligt mystiskt, och jag kan inte förstå vad som hände. Jag hade köpt ett trepack nya fina kallingar och öppnade förpackning, tog ut ett par kallingar. Sedan finns det bara ett par kvar i förpackningen! Ett par kallingar har mystiskt nog försvunnit. Letade överallt. Kollade till och med om jag råkat ta på mig två par samtidigt. Men icke. Jag har gått och tänkt på det hela dagen och det blir mer och mer frustrerande. Kommer väl att hitta dom i kylskåpet eller nåt förr eller senare. Kanske i frysen. Jobbigt.

På tal om jobbigt så måste det vara jobbigt för vår högerregering att det finns en sådan stor del av Sveriges invånare som inte jobbar. Katter till exempel. Vad gör dom? Kom inte och säg att dom håller ner råttbeståndet eller nåt! Hundar? Inte ett skit, eftersom jag inte anser att jakt (de få hundar som pysslar med det regelbundet) är någon form av vettig sysselsättning. Man skulle kunna låta hundarna arbeta som brevbärare, katterna kan få sköta socialtjänsten. Grisarna kan bli poliser och råttorna kan man sätta i flockar och dra postvagnar mellan husen. Det vore något det. Fast å andra sidan har vi väl redan grisar i regeringen, och se hur lyckat det blev.