fredag, maj 02, 2008

Så kallt, så kallt!


Det är så kallt nu på jobbet. Jag vet inte vad Faberge har hittat på, men dom har uppenbarligen tryckt på "kyl-ner-personalen-knappen" som finns längst inne i deras hemliga underrättelsecentral. Vår IT-ansvarige gick hem och jobbade nyss eftersom han knappt kunde röra på sina stelfrusna små fingrar. Min kollega sitter och huttrar i sitt hörn och jag tror att hon helst skulle vilja vira en rosa kofta omkring sig och halvsova framför en värmande brasa.

Själv så var jag optimistisk efter flera varma dagar och fortsatte min franska stil med svart kostym, svart polo och ett par alternativa rayban-glasögon med tonade rutor i väskan. Jag ser ut som en övergödd fransk poet.

Noterade en lustig man på pendeln in idag. Han Läste tidningen, men så fort tåget stannade till så sänkte han mekaniskt tidningen och stirrade tomt ut mot perrongen. när tåget sen startade det så höjde han tidningen lika mekaniskt och fortsatte att läsa. Han kanske var ihopbyggd med tåget. Som en sån där spratteldocka som... givetvis, sprattlar, när man drar i snöret. I hans fall så var hans snöre kopplat till något maskineri i tåget som höll honom i rörelse så fort tåget rörde på sig.

I natt drömde jag en meningslös mardröm. Jag och Gregory var ute och fotade och att jag var så missnöjd med hur mina fotografier blev. Var naturligtvis glad över att det bara vara en dröm, men hade den där ångstkänslan i kroppen över att ha gjort något som blivit misslyckat. Iofs är jag van med sånt i verkliga livet, men måste det invadera mina drömmar också?