tisdag, maj 20, 2008

Skivor & Band


Kommer ni ihåg Skivor & Band? För mig var det en fantastiskt introduktion till hur man kan spendera pengar. Jag köpte en massa svindyra vhs där ifrån för insparade pengar, plockade ut stora tunga paket med vinylskivor och blir tokglad när Bond-filmerna kom på köp-vhs. Designen var som de gamla hyrversionerna, svarta och röda och med en spännande affisch i mitten.

Sedan kom CD-skivan och Skivor & Band blev bindgalna. Framsidorna, som den jag hittat ovan på nätet i usel kvalité, framställde CD-skivan som den nya guden och det fanns nästan en religiös stämning över bildern. Den här, där killen sitter med en stor CD-skiva i taket, kommer jag väl ihåg. Men den jag kommer ihåg bäst är en glad familj som ser hur ett antal skivor flyger omkring i rummet. Alla ser ut att beskåda kristi återuppståndelse. Fantastisk.

Jag vet inte vart Skivor & Band tog väg. Troligen köptes dom väl upp av någon annan, eller bytte namn.

Vem vet? Vem bryr sig egentligen?