tisdag, maj 13, 2008

Som en död apa i ett rep efter en djungeljeep.

Så känner jag mig. Var hemma från jobbet igår och var extremt rastlös. Kunde verkligen inte vara stilla och lugna ner mig, vilket borde vara det jag skulle göra. Lyckades se på två hela filmer under hela dagen, vilket är absurt lite. Så idag tog jag mig till jobbet, och känner mig dessvärre ännu sjukare och mer slut i kroppen. Har känningar i örat och halsen, men jag hoppas inte det ska utvecklas till något värre.

Någon som definitivt borde ha stannat hemma idag är kärringen som brukar åka samma vagn som mig. När jag klev på bussen så satt hon och hostade så att åderbrocken flög. Sedan fortsatte hon att hosta. Rejält. Så där otrevligt att man tror att personen ska dö. Sedan klev hon av bussen och hostade. Hostade. HOSTADE! Högt dessutom. Saftigt, torrt men med upptvingad saliv. Det var ingen hejd på hostandet.

Jag tyckte det hela var ganska obehagligt och skyndade mig till tåget. Satte mig ner, tittade tomt ut... och så hör jag hostandet igen. Långt bort, och det kom närmare. Hon ställde sig utanför min vagn, i solskenet för att kunde bränna sin likbleka läderhud. Sedan tog hon upp en cigarett, drog ett djupt halsbloss och sedan var hostan borta.

Kräftan hade fått sin föda.