måndag, juni 23, 2008

Filmsamling



Detta är en bråkdel av min filmsamling. I stort sett de filmer (observera att det är dubbla rader också) jag köpt sedan jag flyttade till Stockholm i slutet av Maj 2007. Med på bilden finns inte den attachéväska med samtliga Bond-filmer som jag också inköpt. Anledningen att jag inte har alla filmer är att dessa är nerpackade till den dagen jag hittar en lägenhet, dessutom en lägenhet som rymmer alla filmer utan att jag ska känna mig trångbodd.

Jag köper jämt film. Ibland uppemot tjugo filmer i veckan, men jag är ganska kräsen och såna mängder måste kräva mycket tur i dvd-landskapet. Till skillnad från vad många tror så har jag krav när jag köper film. Jag köper inte vad som helst till exempel. Filmen måste ha "det", oavsett den är dålig eller inte. "Det" i det här fallet kan jag inte svara på, men det är något jag ständigt känner igen.

Häromdagen köpte jag Jurtjyrkogården 2 för 39 kr på Willys. Varför den har "det" vet jag inte faktiskt. Jag äger inte ens ettan.