onsdag, juni 25, 2008

Kostymdrama


Gregory blir utan jobb nu i månadskiftet då det företaget han jobbat för lägger ner och chefen flyttar utomlands och slappar. Så vill jag också göra i framtiden. Så... någon som har jobb åt en duktig hantverkare/byggarbetare - polack och med bra musiksmak? :) Jag vidarebefodrar gärna kontakten.

Idag ska jag i alla fall lämna in min kostym på kemtvätt, vilket verkligen behövs. Jag kan ställa den upp i garderoben nu för tiden nämligen. Ska även be hr kemtvättare, som också är skräddare, att laga byxorna som har gått sönder en aning. Fan, jag känner mig verkligen som en snobb när jag säger att jag ska till skräddaren. Men va fan.

De två senaste dagarna har jag för övrigt använt mig av min nya kostym, en svart stilig sak med kinesisk krage. Jag ser ut som en blandning mellan Ernst Stavro Blofeldt, en fet Jet Li och en vek Bud Spencer. Och en rejäl skvätt Mao Tse Tung, fast utan den käcka frisyren. Bild kommer väl så småningom. Men jag gillar verkligen den här strikta stilen. Det har jag alltid gjort, och det kommer att aldrig att ske att ni kommer att se mig i mysbyxor och t-shirt. I alla fall offentligt.

Nu, dags för lunch!