måndag, juni 23, 2008

Seg i huvudet och seriemördande Svenssons


Första dagen på jobbet efter tre veckor, och uppenbarligen har jag lyckats stänga av allt som har med jobbet att göra. När kunder ringer så förstår jag knappt vad dom pratar om och allt går såååååååå långsamt. Som första dagen på jobbet, precis som när jag började på det här kontoret för något år sedan. Jag tvungen att lämna över luren till en kollega vid ett tillfälle eftersom jag inte kunde koppla kundens (enkla) fråga. Jaja. Snart är det helg igen.

Vet inte varför jag kom att tänka på det, men är inte det där scrapbook-fenomenet som var så hett för något år sedan jäkligt seriemördaraktigt? Seriemördarna, på film givetvis, sitter alltid och klipper och klistrar i böcker, bilder på kända och okända, personliga iakttagelser och anteckningar och namn. Skillnaden är väl att när typiska Svensson gör det så blir det rosa och fluffigt, gulligt och mjukt, bäbisar och myspys - medan seriemördaren använder sig av bruna och svarta pennor, svartvita bilder på lik och nedtecknade svarta tankar. Men i grunden är det samma sak. Känns det som i alla fall.

Jag känner mig lite nöjd över att folk verkar vara upprörda över mitt inlägg angående svordomar i barnprogram. Jag fortsätter läsa med nöje.