tisdag, juli 01, 2008

bara lite dravel

Det känns lite jobbigt innerst inne, det måste jag erkänna. G sticker till Polen några veckor nu och kommer tillbaka utan boende eller jobb. Så det är både jobbigt att han reser bort, som det är att han inte riktigt har den tryggheten han behöver när han kommer tillbaka. Jag hoppas att det ordnar sig.

Sverigedemokrater har det varit nog av som besökare på den här sidan nu, och jag ska försöka fokusera åter igen på film, kultur, betraktelser och funderingar över livet. Något som jag känner mig stressad över just nu är det faktum att vi har över 2000 bilder från Kina och ingen av oss har ork att gå igenom dom, välja ut dom vi vill offentliggöra och bearbeta det som bearbetas.

Något som känns positivare är att jag lyckats skriva två hela sidor på en novell! Lite ironisk är jag, då jag förr kunde skriva tio sidor på en dag. Men två sidor måste jag vara nöjd med. Helt okey sidor också, men jag är lite osäker på hur det ska fortsätta. Slutet har jag ungefär i huvudet, men något måste leda dit utan att blit tråkigt eller värdelöst.

Ikväll har vår VD bestämt sig för att vi ska ha grillparty på vårt kontors tak, så jag hoppas på solsken och mycket god mat!

Puss.