måndag, juli 07, 2008

Desperata människa!

Quiero
Kille, 46, Botkyrka
Mottaget 13.54 2008-07-06

Kan du ringa??


Vad är poängen? En helt okänd människa skriver till mig på QX ber mig att ringa honom! Varför? Jag frågade givetvis vem han var och varför jag skulle ringa honom. Inget svar. Som vanligt. Desperata människor. Eller kanske bara väldigt ensamma.

De bryr sig inte längre hur de beter sig.

En kompis som varit med om det många gånger tror att det är människor som tappat hoppet. Oftast är det personer över fyrtio år som kanske kommit ut sent i livet och försöker ta igen allt de missat. Vid det laget är de så desperata att de skiter i allt. De slänger ut förfrågningar och tar inte ens åt sig vid eventuella förolämpningar eller tillsägelse. Någon gång kommer de att få napp.

Tror de i alla fall.

Nu över till en vettig människa: Gregory. Han är utan jobb, men befinner sig i Polen nu ett par veckor. På vägen ner så åkte de igenom Danmark där hans kollega träffade en presumtiv arbetsgivare... som erbjöd Gregory jobb i Köpenhamn. Men, och det känns fantastiskt att ha en sån seriös kille, så tackade Gregory nej eftersom han ville vara med mig i Stockholm. Puss!